ARTYŚCI

  • Ukończył z wyróżnieniem Kompozycję i Teorię Muzyki na Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie (klasa kompozycji prof. Anny Zawadzkiej-Gołosz), gdzie uzyskał też stopień doktora sztuki (Summa Cum Laude). Jest prezesem lubelskiego oddziału Związku Kompozytorów Polskich i laureatem licznych konkursów stypendialnych; m.in. prestiżowego Stypendium im. Witolda Lutosławskiego, Rezydencja Artystyczna na Islandii, Stypendium Twórcze Miasta Krakowa i  in. W dorobku posiada ponad 80 wykonań utworów prezentowanych na koncertach i festiwalach muzyki współczesnej. Zajmuje się również dydaktyką – w Krakowskiej Akademii Muzycznej przez 4 lata prowadził wykłady  (m.in. pod opieką merytoryczną prof. Krzysztofa Pendereckiego), a obecnie pracuje jako adiunkt w Instytucie Muzyki na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, a także w Zespole Szkół Muzycznych im. O. Kolberga w Radomiu. Od 2016 r. prowadzi liczne kursy mistrzowskie (Letnia Manufaktura Sztuki w Niepołomicach, Akademia Inspiracji w Wieliczce, Scena Kompozytorska w Lusławicach) w klasie kompozycji oraz – jedynej w Polsce – klasie gry na pile muzycznej. Jako pilista występował m.in. z Orkiestrą Filharmonii Narodowej na koncercie inaugurującym 62. Międzynarodowy Festiwal „Warszawska Jesień”, z Orkiestrą Sinfonietta Cracovia na Międzynarodowym Festiwalu „Eufonie”, czy z Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia. Swoje utwory z piłą prezentował m.in. na Krakowskim Międzynarodowym Festiwalu Kompozytorów, Festiwalu Muzyczne Mosty, w programie GENERACJE w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego oraz na scenie Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. Laureat nagród na II, III i IV Międzynarodowym Konkursie „Muzyczne Orły” w obszarze muzyki poważnej, za wybitne osiągnięcia w dziedzinie sztuki muzycznej.

  • Kompozytorka i śpiewaczka operowa (mezzosopran dramatyczny), aktywna na styku muzyki współczesnej i klasycznej.

    Zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie w sezonie 2023/24, kreując postać Przeoryszy w Suor Angelica G. Pucciniego. Wystąpiła także jako Łucja w Zamku na Czorsztynie K. Kurpińskiego pod opieką artystyczną Ryszarda Karczykowskiego oraz jako solistka w Oratorio de Noël C. Saint-Saënsa z Orkiestrą Miasta Tychy AUKSO. Dysponuje głosem o rzadko spotykanej, ciemnej barwie.

    Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie kompozycji prof. Wojciecha Ziemowita Zycha. Jako wokalistka kształciła się u prof. Izabeli Kłosińskiej, a obecnie pracuje pod kierunkiem Marisol Montalvo. Rozwijała się również pod okiem takich pedagogów, jak Ewa Zeuner, Sonia Lachowolska, Katarzyna Szymkowiak, Lech Napierała, Marek Rzepka i Katelan Trần Terrell.

    Jej kompozycje cechuje wyrazista dramaturgia i indywidualny język dźwiękowy, inspirowany m.in. mikrotonalnością, spektralizmem, sonoryzmem i technikami rozszerzonymi. Chętnie sięga po elementy tradycji żydowskiej (Esemerem, Klon). Szczególnie bliski jest jej współczesny teatr muzyczny (Klon – Teatr Wielki – Opera Narodowa, Warszawa; Demo Dorn – Orkest de Ereprijs, YCM Apeldoorn, Holandia).

    Jest współzałożycielką kolektywu Eclective, promującego otwartość na różnorodne estetyki współczesnej muzyki. Jej utwór znajdzie się na nowej płycie Madrigale dell’estate, która ukaże się we wrześniu 2025 roku. Wraz ze słowackim zespołem Ensemble Spectrum nagrała płytę La femme armée.

    W 2022 roku została zaproszona do udziału w Islandzkiej Rezydencji dla Młodych Kompozytorów pod kierunkiem Agaty Zubel i Michała Moca. Jej dorobek został doceniony m.in. przez Kunstuniversität Graz (tytuł „Female Artist of the Month”) oraz w reportażu „Esemerem” autorstwa Ewy Szkurłat (Radio Kraków), uhonorowanym Srebrnym Melchiorem i reprezentującym Polskie Radio w konkursie Premios Ondas w Barcelonie.

  • Raper, autor tekstów i reżyser teatralny. Zadebiutował na scenie hip-hopowej w 2019 roku albumem Mystery Dungeon (Lekter Records), a od tego czasu konsekwentnie rozwija własny, alternatywny styl, łączący rap z eksperymentem muzycznym i literackimi odniesieniami.

    Współpracował m.in. z jazzmanem Kubą Więckiem (Niebo nad Berlinem, Noc Żywych Trupów), Bartem Kattem (GEAR 3000) i Moleheadem (KUSZ). W 2025 roku wydał wspólny album Jailbreak z Marcelim Bobrem.

    Równolegle rozwija karierę teatralną – studiuje reżyserię w Akademii Teatralnej w Warszawie. Jako dramaturg współtworzył Boską komedię w Teatrze Powszechnym, a w 2025 roku zadebiutował jako reżyser pełnospektaklowej inscenizacji Nowy Pan Tadeusz, tylko że rapowy w Teatrze Polskim w Poznaniu.

    Koza uchodzi za jeden z najoryginalniejszych głosów młodego pokolenia – twórcę balansującego między hip-hopem, jazzem i teatrem.

  • Urodzona w Krakowie. Tu rozpoczęła swą edukację muzyczną, kończąc w 1995 r. Akademię Muzyczną w klasie wiolonczeli prof. Witolda Hermana (dyplom z wyróżnieniem). W ramach programu dyplomowego wykonała m.in. I Koncert wiolonczelowy Grażyny Bacewicz z towarzyszeniem orkiestry Filharmonii Krakowskiej. W czasie studiów była członkiem reprezentacyjnego kwartetu smyczkowego Akademii Muzycznej.

    Swoje umiejętności doskonaliła na licznych kursach muzycznych, m.in. w ramach Międzynarodowej Akademii Pommersfelden (gdzie dokonała nagrań dla Bayerische Rundfunk).

    W 1993 r. uzyskała stypendium Europejskiej Fundacji Mozartowskiej. Pracowała pod kierunkiem wielu wybitnych pedagogów. Byli wśród nich: Antonin Moravec, Denes Zsigmondy, Sandor Vegh, Ana Chumachenko, Zuzanna Ružickova, Alain Mounier, Rocco Fillippini. W ramach Festiwalu Mozartowskiego w Pradze wystąpiła obok takich muzyków, jak Boris Pergamenschikow i Charles Rosen. Ma na swoim koncie prawykonania: odnalezionego kwartetu Ignacego Jana Paderewskiego (1991), III Kwartetu Na Wielkanoc Zbigniewa Bujarskiego (1994) (oba wykonania zostały zarejestrowane przez Polskie Radio), „Intermezzo” na wiolonczelę solo Adama Walacińskiego (2004) a także „Canzony” Adama Walacińskiego w wersji na wiolonczelę i perkusję (2013).

    W 1992 r. została laureatką II miejsca XI Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej w Łodzi. Koncertuje w kraju i za granicą, m. in. w ramach festiwali: Mozartowskiego (Wrocław 1991), im. Ady Sari (Nowy Sącz 1991), Wielkanocnego Festiwalu Mozartowskiego (Praga 1993), Festiwalu Muzyka w Starym Krakowie (Kraków 1993, 1999, 2006), „Mosaico” (Kraków 1995), a także „Dni pamięci W. Lutosławskiego” (Kraków 1995), „Scrivi e suono” (Kraków 1995), Bajit Chadasz (miesiąc spotkań z kulturą żydowską – Kraków 1996, 2009) oraz XIV Ogólnopolskiego Tygodnia Talentów w Tarnowie (1996), Fesival van Vlaanderen (1999 Belgia), „Schalom”( 1999, 2001 Niemcy) oraz wielokrotnie w ramach festiwalu „Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich”.

    Wraz z orkiestrą Capellae Cracoviensis koncertowała w Niemczech i USA.

    W latach 2000-2007 współpracowała z orkiestrą Sinfonietta Cracovia, z którą koncertowała w kraju i za granicą. Od 1995 r. jest członkiem tria fortepianowego, które tworzy wspólnie z Romanem Reinerem oraz Sławomirem Cierpikiem prowadząc aktywną działalność koncertową. W 1996 r. wspólnie z zespołem nagrała płytę „Wspomnienia z Krakowskiego Kazimierza”, na której znajdują się tradycyjne melodie żydowskie w aranżacji zespołu.

    Od 1997 r. pracuje w Akademii Muzycznej w Krakowie, w Katedrze Wiolonczeli i Kontrabasu, a obecnie w Katedrze Kameralistyki.

    W 2000 r. została laureatką II nagrody (w kategorii solistów) IV Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.

    Uczestniczy także w projektach muzycznych Marii Pomianowskiej gdzie wykonuje muzykę etniczną – także na fidelach kolanowych – polskich instrumentach ludowych.

    Jako interpretatorka muzyki najnowszej występowała wielokrotnie na festiwalach muzyki współczesnej (Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Strawiński i jego Ukraina, Uściług 2011, 27. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej – Połock, Białoruś 2015) jako solistka i kameralistka. Koncertowała w Czechach, Austrii, Niemczech, Belgii, Francji, Danii, Japonii, Brazylii, USA, Puerto Rico.

    W 2010 roku, po przeprowadzonym przewodzie kwalifikacyjnym uzyskała tytuł doktora sztuk muzycznych. Od 2010 roku pracuje na stanowisku adiunkta w macierzystej uczelni.

    Od 2011 roku występuje ze skrzypkiem Maciejem Lulkiem oraz pianistą Sławomirem Cierpikiem tworząc zespół Malawski Trio. W 2014 roku nagrała płytę „Walaciński kameralnie” Od 2014 roku prezes Stowarzyszenia Małopolska Manufaktura Sztuki.

  • Zespół kameralny tworzony przez absolwentki Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie: Aleksandrę Rżany, Annę Gęgotek-Łojek, Ewę Lisiecką i Marię Czaplińską. Łączy on najwyższy kunszt wykonawczy z wrażliwością interpretacyjną, tworząc niezapomniane doświadczenia muzyczne. Działając w Krakowie, kwartet zyskał uznanie zarówno publiczności, jak i organizatorów prestiżowych wydarzeń za niezwykłą wszechstronność repertuarową oraz artystyczną elegancję.

    Od 2023 roku zespół wykonał ponad 200 koncertów w kraju i za granicą, prezentując kilkanaście zróżnicowanych programów – od arcydzieł muzyki klasycznej, przez muzykę filmową i jazz, po współczesne kompozycje. Regularnie współpracuje z renomowanymi cyklami koncertowymi, takimi jak Candlelight Concerts czy Kraków Golden Concerts, budując mosty między tradycją a nowoczesnością.

  • Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie (2013). Zajmuje się głównie wykonawstwem muzyki kameralnej. Wiolonczelista zespołów: Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble, PerDuo Vnc oraz IPT Wójciński/Bańdur/Gucik, z którymi występuje w Polsce i za granicą. Związany również z zespołami krakowskich teatrów: Teatru Szczęście, Teatru Odwróconego i Teatru Bez Scenografii. Autor muzyki teatralnej, elektroakustycznej i elektronicznej. Jako członek kwartetu smyczkowego zajmował IV (2006) i I (2007) miejsce w konkursie Talents for Europe w Dolnym Kubinie na Słowacji, zdobywając przy tym (2007) nagrodę specjalną ufundowaną przez Moyzes Quartet. W 2010 roku otrzymał stypendium na udział w kursach mistrzowskich w ramach festiwalu Oberstdorfer Musiksommer. Czterokrotny (2016–2019) laureat festiwalu FAMA w Świnoujściu, wyróżniony festiwalową nagrodą im. Andrzeja Jakóbca w 2018 i „Trójzębem Neptuna” w 2019 roku. Laureat I nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. J. Patkowskiego (2017).

    Występuje na festiwalach: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, Sacrum Profanum, Wszystkie Strony Świata, Ensemble-Akademie Freiburg, Świętokrzyskie Dni Muzyki, Heures Musicales de la Vallée de la Bresle, NeoArte, Oberstdorfer Musiksommer, Audio Art, MUSICA MODERNA.

    Wielokrotnie dokonywał światowych oraz krajowych prawykonań utworów, kompozytorów takich jak: Artur Zagajewski, Johannes Kreidler, Brigitta Muntendorf, Jennifer Walshe, Michael Beil, Salvatore Sciarrino, Piotr Peszat, Marta Śniady, Jacek Sotomski, Andrzej Kwieciński.

    Współpracuje z muzykami jazzowymi, klasycznymi i rozrywkowymi: m.in. Hashtag Ensemble, Wojciech Błażejczyk, Michał Górczyński, Maciej Trifonidis, Szymon Wójciński, Adam Klocek, Marek Chołoniewski, Paweł Szamburski, Leszek „HeFi” Wiśniowski, Sztywny Pal Azji.

    Prezenter muzyczny radia JAZZKULTURA.

  • Klawesynistka młodego pokolenia.  Absolwentka ZPSM im. Ludomira Różyckiego w Kielcach w klasie klawesynu mgr Katarzyny Sroki. Od 2018 roku związana z Akademią Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, w której w 2024 roku uzyskała tytuł magistra sztuki z wyróżnieniem w klasie klawesynu dra hab. Aleksandra Mocka. Studentka klasy organów prof. Marcina Szelesta. Stypendystka programu Erasmus+ w latach 2023/2024 w holenderskim Królewskim Konserwatorium w Hadze. Od 2024 roku związana na stałe z zespołem Capella Cracoviensis. 

    Laureatka licznych wyróżnień, w tym: II nagrody w II Ogólnopolskim Konkursie Klawesynowym, podwójnej I nagrody w duecie oraz II nagrody w kategorii solowej w VIII International Wanda Landowska Harpsichord Competition. Współzałożycielka Fantastica Ensemble (wcześniej Owczarek/Łoboda Duo) uhonorowanego Nagrodą Specjalną na H.I.F. Biber International Competition, I nagrodą w III Konkursie Muzyki Kameralnej KraCamera oraz Nagrodą Specjalną za „najbardziej kreatywne wykonanie” podczas 12th International Maurizio Pratola Early Music Competition. Współtwórczyni albumów muzycznych rejestrowanych dla Ars Sonora Studios oraz Da Vinci Publishing.

    Kameralistka i solistka występująca w całej Europie. Współpracuje z wieloma zespołami  i inicjatywami pojawiając się na festiwalach takich jak Opera Rara, Sastamala Gregoriana, Utrecht Early Music Festival, Festiwal Bachowski Świdnica, Mid Europe Early Music Festival i wiele innych.

  • “Niezwykle utalentowany pianista odznaczający się inteligencją i muzykalnością” (Paul Badura-Skoda), który “fascynuje swoim przekazem artystycznym, poprzez jego szczerość, subtelność i piękno” (Aquiles delle Vigne). Oficjalny Artysta YAMAHA. 

    Koncertował (solowo i kameralnie) m. in. w Nowym Jorku (Carnegie Hall), Wiedniu, Londynie, Paryżu, Budapeszcie, Bayreuth, Warszawie, Krakowie, Częstochowie, Wrocławiu oraz w wielu innych miastach Polski, a także Austrii, Niemiec, Mołdawii, Portugalii czy Izraela.

    Zubik brał udział w wielu renomowanych festiwalach. Występował podczas m. in. World Piano Meeting (Portugalia), Tel-Hai International Masterclasses (Izrael), International Summer Academy w Reichenau an der Rax (Austria), Opera Rara (Kraków) i kilkudziesięciu innych imprezach. Współtworzył i występował w spektaklu „Aria di Potenza” w reżyserii Krystiana Lady, “Podróży zimowej” Cezarego Tomaszewskiego i innych. Był kierownikiem muzycznym i współtwórcą instalacji operowej „L’amour et la mort” w reżyserii Oskara Sadowskiego. Współpracował także z orkiestrami m. in. Sinfoniettą Cracovią czy Filharmonią Zielonogórską. Dokonał nagrań dla Polskiego Radia. Jest stałym partnerem scenicznym kontratenora Maayana Lichta. Był estradowym partnerem m. in. z Małgorzaty Walewskiej, Lucii Lucas, Theo Imarta, Macieja Lulka czy Tadeusza Wojciechowskiego. 

    Brał udział w lekcjach mistrzowskich prowadzonych przez m. in. Paula Badurę-Skodę, Dimitrij’ego Baszkirowa, Pietro de Marię, Aquillesa delle Vigne, Elzę Kolodin, Konstanzę Eickhorst, Dinę Voffe, Andrzeja Jasińskiego, Avedisa Koujoumdjiana, Hatto Beyerle, Kaję Danczowską, Michaela Wessela, Annę Malikovą, Radoslava Kvapila.

    Mateusz Zubik ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie prof. Andrzeja Pikula. W wieku 27 lat uzyskał tytuł doktora sztuki summa cum laude. Odbył także roczne studia w Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu w klasie prof. Martina Hughes’a. Swój warsztat kameralny doskonalił w klasie prof. Barbary Łypik- Sobaniec oraz prof. Sławomira Cierpika. Odbył także studia w klasie prof. Gesy Lücker w Hochschule für Musik und Tanz Koeln. Pianista jest laureatem wielu konkursów oraz stypendiów. 

    Mateusz Zubik jest wykładowcą Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie. Jest dyrektorem artystycznym SILENCE Music Festival, twórcą koncepcji takich performansów, jak “VEXATIONS - mantra dla Kijowa”, czy ”(A)INSOMNIA - performans o śnie, Bachu, różowych bezach i sztucznej inteligencji”. Za działalność społeczną otrzymał w roku 2013 Nagrodę Profesora Zbigniewa Brzezińskiego (doradcy prezydenta Stanów Zjednoczonych Jimmy’ego Cartera).

    www.matizubik.com

  • Młoda artystka (ur. 1997), stypendystka m.in. Deutsche Stiftung Musikleben, może już pochwalić się imponującą karierą i należy do pokolenia wybitnych młodych muzyków. W ostatnich latach Nina otrzymała liczne międzynarodowe nagrody i koncertowała nie tylko w wielu krajach Europy, ale także w USA, Rosji i Chinach, a także w takich salach jak Teatr Maryjski w Petersburgu, Elbphilharmonie w Hamburgu, Filharmonia w Kolonii, Filharmonia w Essen, Dom Beethovena w Bonn czy Guotai Arts Center w Chongqing. Była zapraszana do udziału w „Klavierfestival Ruhr”, „ACHT BRÜCKEN Festival” oraz „Köthener Bachfesttage”.

    Jej wielką pasją jest muzyka współczesna, której rozumienie kształtują regularne współprace z Tamarą Stefanovich i Pierre’em-Laurentem Aimardem. Różne prawykonania utworów m.in. kompozytora Yorka Höllera, wysoko cenionego przez Pierre’a Bouleza, zostały już jej dedykowane. Ponadto, jako artystka non-profitowego projektu TONALi, intensywnie angażuje się w dziedzinę edukacji muzycznej, a oprócz działalności pianistycznej działa również jako kuratorka innowacyjnych formatów koncertowych. Jest dyrektorem artystycznym serii koncertowej „Perspektivwechsel” w ramach Weilburger Schlosskonzerte i projektuje koncerty dla innych festiwali w Niemczech.

    Nina udziela się także jako wolontariuszka, opiekując się osobami u kresu życia, a we wrześniu 2021 roku została wybrana członkiem zarządu Hospiz-Verein Leverkusen.

  • Aktywnie udzielający się na wielu płaszczyznach instrumentalista, zaangażowany w działalność kulturalną poprzez czynne koncertowanie, współorganizowanie wydarzeń artystycznych oraz aktywną pracę w sferze dydaktyczno-naukowej. W 2014 r. ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, w roku 2018 obronił doktorat, a w 2024 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego. Obecnie prowadzi klasę akordeonu w Katedrze Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu na krakowskiej uczelni.

    Ważnym punktem w osobistym rozwoju akordeonisty było ukończenie w 2016 r. dwuletniego projektu „Italian Accordion Accademy” – zaawansowanego pedagogicznie oraz wykonawczo programu podyplomowego dedykowanego sztuce akordeonowej, odbywającego się w Urbino we Włoszech oraz Amsterdamie w Holandii. Studia te prowadzone były przez wybitnego akordeonistę i pedagoga Claudio Jacomucci’ego (jednego z ostatnich uczniów Mogensa Ellegarda) oraz tancerkę i choreografkę, a także ekspertkę w zakresie Techniki Alexandra – Kathleen Delaney.

    Głównym nurtem zainteresowań akordeonisty jest wykonywanie i promowanie muzyki współczesnej. Ma on na swoim koncie kilkadziesiąt prawykonań nowopowstałych utworów, zarówno solowych jak i kameralnych, które często powstawały z jego inicjatywy. Wiesław Ochwat jest laureatem kilkudziesięciu konkursów i festiwali akordeonowych w Polsce, jak i za granicą, m.in. IBLA Grand Prize Competition 2019 – Ragusa, Włochy, Castelfidardo International Accordion Prize – Castelfidardo (Włochy), Konkurs Akordeonowy im. Andrzeja Krzanowskiego – Czechowice-Dziedzice, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Akordeonowej – Przemyśl, Międzynarodowy Konkurs Akordeonowy – Poprad (Słowacja). W kręgu zainteresowań instrumentalisty poza muzyką współczesną pojawia się również muzyka klasyczna, improwizowana i rozrywkowa.

    W roku 2023 otrzymał nagrodę główną – statuetkę „Muzycznego Orła” za prawykonanie kompozycji Mikołaja Majkusiaka „In Between” – pierwszego w Polsce koncertu na akordeon ćwierćtonowy i orkiestrę, którego dokonał wraz z Sinfoniettą Cracovią pod batutą maestro Macieja Tworka. W konkursie „Muzyczne Orły” instrumentalista otrzymał również w 2021 roku „Dyplom Złoty” w kategorii I – Płyta Fonograficzna, za swój debiutancki solowy album Between Paths – Współczesna Muzyka Akordeonowa – Polskie Utwory Solowe /(2020)/DUX 1701.

    W swoim dorobku posiada bogatą działalność koncertową prowadzoną zarówno w kraju jak i za granicą podczas licznych festiwali muzycznych, m.in. podczas: Festspiele Mecklenburg-Vorpommern (Niemcy), Ibla Music Festival (Włochy), Il Fiore delle mille e una nota (Holandia), Les Cles du Classique (Francja), Festival Internacional de Tango de Granada (Hiszpania), Prikarpacka Vesna (Ukraina), Composer+ Summer Accademy (Litwa), Castelfidardo International Accordion Prize, Classica Brianza, Armonie di Natale  (Włochy), a także Sacrum Profanum, MOZG Art Festival, Musica Basilica, Euro Chamber Music Festival, Dolnośląski Festiwal Muzyczny, Na drodze do nowej harmonii, Jesienny Festiwal Muzyczny „Alkagran”, Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów  (Polska)

    Akordeonista kształcąc swoje umiejętności brał udział w licznych kursach mistrzowskich i warsztatach muzycznych prowadzonych przez uznanych pedagogów (m.in. Alexander Dimitriev, Claudio Jacomucci, Teodoro Anzellotti, Mika Väyrynen, Bogdan Dowlasz, Joseph Petric). Jest wielokrotnym stypendystą Ministra Kultury RP, Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie, Burmistrza Brzeska, Laureatem i stypendystą Tarnowskiego festiwalu “Tydzień Talentów”, ponadto na swoją debiutancką płytę otrzymał Stypendium Twórcze Miasta Krakowa.

    Od kilku lat Wiesław Ochwat jest zaangażowany we współpracę z Fundacją Art Forum, gdzie aktywnie udziela się podczas organizacji kolejnych edycji Krakowskiego Festiwalu Akordeonowego oraz innych wydarzeń kulturalnych.

  • Klawesynistka i instrumentalistka klawiszowa, solistka, kameralistka, muzyk orkiestrowy oraz producentka wydarzeń artystycznych. Założycielka Cohaere Ensemble, który w latach 2022-2023 jako pierwszy polski zespół został przyjęty do prestiżowego projektu EEEMERGING+. 

    Laureatka ponad dwudziestu nagród w konkursach międzynarodowych i ogólnopolskich, dwukrotna stypendystka programu „Młoda Polska” oraz stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Regularnie występuje na najważniejszych festiwalach muzyki dawnej i klasycznej - m.in. Oude Muziek, Bolzano Festival, Bach Festival Świdnica, Festival d’Ambronay, Concentus Moraviae, Actus Humanus, Silesia Sonans, Misteria Paschalia czy Krvanc Festival - koncertując we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Szwajcarii, Chorwacji, Holandii, Czechach, Austrii i Polsce. 

    Jest absolwentką Schola Cantorum Basiliensis w Bazylei oraz Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Współpracuje z Programem Kształcenia Młodych Talentów w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, Polską Operą Królewską, Capellą Cracoviensis, {oh!} Orkiestrą i Festiwalem All’improvviso. Na stałe związana jest z duetami Fraś/Olczak Duo oraz Werifesteria Duo. 

    W 2025 roku artystka zrealizowała cztery nagrania płytowe - solowo (we współpracy z Martą Gawlas) oraz kameralnie z Cohaere Ensemble. Premiera pierwszego z nich odbędzie się w październiku br.

  • Zespół powstał ze wspólnej inicjatywy muzyków – wykładowców Akademii Muzycznej w Krakowie. Tworzą go: Maciej Lulek – skrzypce, Barbara Łypik-Sobaniec – wiolonczela i Sławomir Cierpik – fortepian. Pianista Sławomir Cierpik i wiolonczelistka Barbara Łypik-Sobaniec współpracują ze sobą od 1995 roku. Ich wspólny dorobek obejmują dziesiątki koncertów na prestiżowych festiwalach w kraju i za granicą (m.in. Niemcy, Dania, Belgia, Czechy). Dysponują obszernym repertuarem przeznaczonym na trio fortepianowe, począwszy od dzieł klasyków ( Haydn, Mozart , Beethoven) poprzez muzykę romantyczną (Schubert, Mendelssohn, Brahms, Bruch, Czajkowski ) aż po wiek XX (Rachmaninow, Szostakowicz, Bloch, Panufnik) i muzykę najnowszą.

    W roku 2011 idea propagowania kameralnej muzyki polskiej dała początek nowej formacji artystycznej. Do powstałego „Malawski Trio” dołączył przedstawiciel młodego pokolenia polskiej wiolinistyki – Maciej Lulek. Malawski Trio wykonuje różnorodny repertuar, lecz szczególne miejsce zajmują utwory kompozytorów polskich jak Chopin, Różycki, Malawski, Panufnik, Walaciński, Chyrzyński czy Kulety. W 2018 roku Trio dokonało prawykonania światowego „Sonaty listopadowej” Mateusza Bienia, napisanego specjalnie dla zespołu. W roku 2021 powstał kolejny utwór Jarka Płonki „Washed out”, dedykowany zespołowi, którego prawykonanie światowe odbyło się w marcu na Akademii Muzycznej w Krakowie.

  • Urodzony w 1969 r. w Wadowicach. Ukończył z wyróżnieniem Liceum Muzyczne w Bielsku-Białej, w klasie perkusji mgra L. Sojki. W roku 1994 ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie, w klasie perkusji dra S. Welanyka. Jako recital dyplomowy wykonał wraz z towarzyszeniem orkiestry Filharmonii Krakowskiej, „Concertino” for marimba and orchestra – P. Creston’a (pierwsze wykonanie w Krakowie).

    Jako kameralista uczestniczył w znaczących festiwalach muzyki współczesnej. W latach 1990-2000 współpracował z Krakowską Grupą Perkusyjną (Festiwale muzyki współczesnej: Kraków – Dni Kompozytorów Krakowskich, Opole – Dni Muzyki Perkusyjnej, Poznań – Międzynarodowy Festiwal „Poznańska Wiosna Muzyczna”, Warszawa – Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, Bratysława – Festiwal „Melos-Etos”, Praga – New Music Marathon ,Berlin – Inventionen).

    Jako członek zespołu jazzowego „Overtime” zdobył II nagrodę na Festiwalu Jazz Juniors w Krakowie (1990). Uczestniczył w Międzynarodowych Warsztatach Perkusyjnych w Bydgoszczy (1989, 1991) i pracował pod okiem wybitnych artystów takich jak: J. Beck, S. Schick, A. Otte, N.J. Živković, J. M. Collet, K. Szymanowski czy J. Pomianowski. Przez wiele lat współpracował z zespołem muzyki współczesnej MW2.

    Od roku 1992 jest członkiem orkiestry kameralnej Capella Cracoviensis. Jest współzałożycielem i członkiem zespołów kameralnych: Barock Tune oraz Alta Cappella (historyczne instrumenty dęte i perkusyjne).
    Tomasz Sobaniec współpracuje z zespołami muzyki dawnej: Wrocławska Orkiestra Barokowa, Arte Dei Suonatori, {oh!} Orkiestra Historyczna, La Tempesta, Estravaganza Consort, Diletto, Harmonia Sacra, Consortium Sedinum, Trondheim Barokk, Concerto de Bassus, Musica Aeterna Bratislava, Musica Florea Praha, Il Giardino D’Amore, Capella di Ospedale Della Pieta Venezia.

    Współpracuje z orkiestrami Filharmonii Krakowskiej, Akademii Beethovenowskiej a także orkiestrą Sinfonietta Cracovia. Występował pod batutą wybitnych dyrygentów polskich , wśród nich m.in.: J. Maksymiuk, J. Krenz, K. Kord, J. Kaspszyk, T. Strugała, G. Chmura, A. Wit, G. Nowak, W. Michniewski, T. Wojciechowski, W. Rajski, M. Pijarowski, M.J. Błaszczyk, S. Krawczyński, M. Dworzyński, M. Nesterowicz oraz zagranicznych: H. Rilling, A. Parrott , P. McCreesh, P. Goodwin, Ch. Rousset, V. Dumestre, A. Spering, P. Esswood, F. Bonizzoni, M. Gester, A. Moccia, F. Hauk, H. Max, Ch. Eschenbach, J. N. Axelrod, K. Zehnder, M. Valdes, L. Wicki, M. Caldi, V. Ponkin, M. Zilm, P. D. Ponelle, Ch. O. Munroe, E. G. Jensen , E.Pidò.
    Tomasz Sobaniec dokonał licznych prawykonań, także utworów pisanych dla niego. Swoje kompozycje dedykowali mu: M. Mengjiqi, D. Eddleman, N. Housni, H. Ayanbod, K. Kruk, J. Płonka oraz P. Sarnecki. Wśród prawykonań znajdują się utwory kompozytorów polskich: K. Moszumańskiej-Nazar, K. Pendereckiego, M. Stachowskiego, B. Schaeffera, K. Meyera, Z. Bujarskiego, A. Kaczyńskiego, H. J. Botora, M. Jabłońskiego, Sz. Tesarowicza, A. Dudzińskiej, M. Pomianowskiej oraz zagranicznych: N. van De Vate, K. Lamont, K. Y. Chin. Brał udział w premierowych nagraniach utworów: K. Moszumańskiej-Nazar, K. Pendereckiego, A. Walacińskiego, Ł. Farcinkiewicza, B. Hobson’a, T. Bräm’a, H.G.F. Pflüger’a, J. Bartley, S. Kmotorki, B. Frost’a & D. Bjarnason’a, G. Donizettieg’o, A. Bendy, A. Melaniego.

    Koncertował w większości krajów europejskich a także w USA, Japonii, Korei Południowej, Chinach i na Tajwanie. W roku 2000 wystąpił na Festiwalu Kultury Azjatyckiej w Niigata, wraz ze światowej sławy wiolonczelistą Yo-Yo Ma oraz Marią Pomianowską i Michałem Kulentym w projekcie „Silk Road”.

    Był dwukrotnie nominowany do nagrody Fryderyk za nagrania kompozycji: O. A. Ivanschiz – {oh!} Orkiestra Historyczna w 2017 roku oraz M. Gomółka – Opera Omnia vols 3&4 – Chór Polskiego Radia w 2020 roku. Ma na swoim koncie kilkadziesiąt nagrań dla wytwórni płytowych: Polskie Radio, DUX, Musicon, CD Accord, Dalmafon, MTJ, Angelus Silesius, Channel Classics, Naxos, Vienna Modern Masters, Arion, Enchiriadis, Cadenza, Avi-music, Bedroom Community, Ëvoe Records, Equinox Music, IMC Music Publisher czy SACEM.

    Od 1995 roku pracuje na Akademii Muzycznej w Krakowie w Katedrze Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji. W 2011 roku jego praca naukowa pt.” Perkusja znakiem rozpoznawczym muzyki Krystyny Moszumańskiej-Nazar” została wydana przez macierzystą uczelnię.

    Był wykładowcą podczas Międzynarodowych Mistrzowskich Kursów Perkusyjnych „Cross Drumming nad Nilem” w Kolbuszowej w 2012 i 2013 roku, Letniej Manufaktury Sztuki – Niepołomice 2017 oraz Seminariów Perkusyjnych organizowanych przez Akademię Muzyczną w Bydgoszczy w 2014 i 2017 roku. Zasiadał w jury konkursów perkusyjnych a także przesłuchań organizowanych przez CEA.

    Wielokrotnie był recenzentem prac doktorskich i habilitacyjnych w dziedzinie perkusji i perkusji jazzowej.
    Tomasz Sobaniec angażuje się także w działania społeczne na polu kultury. Jest współzałożycielem i członkiem zarządu Stowarzyszenia Małopolska Manufaktura Sztuki powstałego w 2013 roku . Uczestniczy także w pracach organizatorskich cyklu „MOSTY”, który odbywa się corocznie na AM w Krakowie. Od roku 2020 jest dyrektorem artystycznym projektu „Hebdowskie Spotkania ze Sztuką”.

    Za dotychczasową pracę został uhonorowany: Medalem Komisji Edukacji Narodowej, odznaką Honoris Gratia (Prezydenta Miasta Krakowa) oraz nagrodą Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie.

    W roku 2020 otrzymał tytuł Profesora Sztuk Muzycznych.

    Artysta gra na polskiej marimbie firmy MIDO, szwajcarskich talerzach i gongach firmy PAISTE oraz używa amerykańskich pałek Pro·Mark.

  • Alicja Południak ur. w 2013 roku. Swoją przygodę z tańcem rozpoczęła jako 3-latka w Studiu Baletowym "Terpsychora" w Przemyślu. Od tej pory rozwijała swoje umiejętności w różnych stylach tanecznych - balecie, tańcu towarzyskim, współczesnym, a nawet hip - hopie. Jej prawdziwą pasją stał się jednak taniec akrobatyczny. Po raz pierwszy miała możliwość zetknąć się z tą dyscypliną w ramach międzynarodowego projektu Brave Kids w 2021 roku, gdzie wraz z innymi dziećmi brała udział w przedstawieniu przygotowanym przez artystów z Debre Berhan Circus z Etiopii. Zarażona pasją rozpoczęła treningi pod okiem trenera Jacka Smuczka w klubie FitKid Przemyśl - najbardziej utytułowanym w Polsce klubie FitKid - dyscyplinie łączącej taniec i akrobatykę.  Od tej pory zdobyła liczne nagrody i wyróżnienia w tym: srebrny medal Mistrzostw Polski i złoty Pucharu Polski w roku 2023 (III klasa, solo), złote medale Mistrzostw Polski i Pucharu Polski 2024 (II klasa, solo) oraz trzykrotnie złoty medal na Ogólnopolskim Memoriale Adama Poznańskiego w Żurawicy w latach 2023 - 2025 (klasa III i II, solo). W 2024 została powołana do Reprezentacji Polski na Mistrzostwa Europy w Sofii, gdzie zaliczyła udany debiut w II klasie. Alicja jest uczennicą Niepublicznej Szkoły Językowej im. Izaaka Newtona w Przemyślu. Włada biegle językiem angielskim, jej pasją jest taniec, sztuka, moda oraz wyszukiwanie ciekawostek ze świata.

  • Założony w 2007 roku Meccore String Quartet uznawany jest za jeden z najciekawszych  kwartetów smyczkowych swojego pokolenia. Zespół od wielu lat zachwyca melomanów,  występując w najbardziej prestiżowych salach koncertowych, takich jak Musikverein  w Wiedniu, Wigmore Hall w Londynie, Beethoven-Haus w Bonn, Auditorio Nacional  de Música w Madrycie, Filharmonia Narodowa w Warszawie czy Frick Collection w Nowym  Jorku. Koncertował także na renomowanych festiwalach, m.in. Rheingau Musik Festival,  Budapest Spring Festival, Bregenzer Festspiele, Szalone Dni Muzyki oraz Festiwal  Beethovenowski. 

    Zespół kształcił się pod kierunkiem muzyków Artemis Quartett w Universität der Künste  w Berlinie oraz Queen Elisabeth Music Chapel w Brukseli. Miał także zaszczyt  współpracować z Günterem Pichlerem (Alban Berg Quartett) w ramach studiów  podyplomowych w Escuela Superior de Música Reina Sofía w Madrycie, a także brał udział  w kursach interpretacji u Alfreda Brendela. 

    Meccore String Quartet zdobył liczne nagrody na międzynarodowych konkursach,  m.in. II miejsce i nagrodę za najlepsze wykonanie kwartetu klasycznego na Wigmore Hall  String Quartet Competition oraz pierwsze nagrody na konkursach w Weiden  i Sondershausen. 

    Kwartet ma na koncie siedem wysoko ocenianych albumów. Ich nagrania były wielokrotnie  wyróżniane, m.in. nagrodą Diapason d’Or, Supersonic Award, Preis der Deutschen  Schallplattenkritik oraz nominacjami do Fryderyków i International Classical Music Awards.  Przy realizacji ostatniej płyty, Souvenir de Posen, wykorzystano historyczne skrzypce  Ch.F. Ganda z 1846 roku – jeden z instrumentów Henryka Wieniawskiego. 

    Meccore String Quartet był organizatorem siedmiu edycji Międzynarodowego Festiwalu  Muzyki Kameralnej „Quarto Mondi”. 

    Muzycy zespołu prowadzą również działalność pedagogiczną na Uniwersytecie Muzycznym  Fryderyka Chopina w Warszawie, Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego  w Poznaniu oraz Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.

  • Kai Schumacher to niemiecki pianista i kompozytor, którego twórczość wymyka się pojęciu „crossover”, ponieważ jego muzyka obejmuje wszystko jednocześnie – tradycję klasyczną, punk, pop, sztukę minimalną, dadaizm, awangardę oraz energię parkietu tanecznego. Wykształcony na Uniwersytecie Sztuk Folkwang, łączy głęboki szacunek dla historii fortepianu z niezwykle świeżym i bezpośrednim podejściem.

    Znany z intensywnych recitali solowych, Schumacher unika elektronicznej manipulacji, zamiast tego przygotowuje swój instrument w sposób analogowy, tworząc nietypowe światy dźwiękowe. Jego muzyka jest trzeźwa, a zarazem intrygująca – odsłania swoją głębię bez zbędnego patosu.

    Jako wykonawca i aranżer promuje muzykę minimalistyczną oraz współczesnych amerykańskich kompozytorów, wydając albumy z utworami Frederica Rzewskiego, Johna Cage’a, George’a Crumba, Toma Johnsona, Steve’a Reicha i innych.

    W 2019 roku wydał Rausch – pierwszy album w całości złożony z jego własnych kompozycji.

    Najnowszy album Tranceformer (2023) poszerza jego eksperymenty dźwiękowe, tworząc zmieniające się wzory, które transformują się w percepcji każdego słuchacza.

    W 2021 roku, wspólnie z piosenkarzem i autorem tekstów Gisbertem zu Knyphausenem, wydał album Lass irre Hunde heulen, będący odważnym nowym spojrzeniem na pieśni Franza Schuberta w aranżacjach na zespół kameralny.

    Współpracuje także z wiolonczelistą Benedictem Kloecknerem w programie Fratres, będącym kalejdoskopowym odkrywaniem muzycznego świata Arvo Pärta. Album towarzyszący temu projektowi ukaże się w sierpniu 2025 roku w wytwórni Berlin Classics.

    Jako solista i kameralista koncertował w całej Europie, Azji, Ameryce Południowej i Północnej. Od 2015 roku wykłada grę na fortepianie na Uniwersytecie Sztuk Folkwang.

  • Adiunkt w Zakładzie Humanocentrycznej Sztucznej Inteligencji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz lider zespołu badawczego Computational Neuroscience w Sano – Centrum Medycyny Obliczeniowej. Cyberpunk. Jego zainteresowania obejmują sztuczną inteligencję, komputerowe przetwarzanie emocji, neuroinformatykę, oraz rzeczywistość wirtualną i rozszerzoną. Dawno temu przygotował implementację poematu rozkwitającego Peipera na proximity beacony, potem z Jakubem Woynaroskim wykonał wizualny projekt "Stilleben" w VR/AR ; ostatnio wspólnie z modelem językowym GPT popełnił trawestację "Ubu Króla" Alfreda Jarrego. Zabrania nazywać się artystą.

  • Kompozytor i artysta dźwiękowy. Jego działalność artystyczna łączy elementy muzyki instrumentalnej, elektronicznej, multimediów i performansu. Jednym z jego najistotniejszych osiągnięć artystycznych jest wygrana w międzynarodowym konkursie Roche Young Commissions, po którym członkowie Jury zamówili u niego utwór na orkiestrę symfoniczną, wykonany podczas 77. Festiwalu w Lucernie (2015).

    Współpracował z takimi zespołami, jak Ensemble Musikfabrik, Klangforum Wien, Nadar Ensemble, Ensemble Recherche, Ensemble Modern, Scenatet, Lucerne Festival Academy Orchestra czy Orkiestra Akademii Beethovenowskiej.

    Jego utwory były prezentowane podczas wielu koncertów i festiwali, między innymi: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, Darmstadt Ferienkurse für Neue Musik, Donaueschinger Musiktage, Gaudeamus Festival, Huddersfield Contemporary Music Festival, Ung Nordisk Musik Festival, Musica Polonica Nova, Musica Electronica Nova, Audio Art, Sacrum Profanum czy Ultraschall.

    W latach 2013–2015 studiował kompozycję w The Royal Academy of Music w Aarhus pod kierunkiem Simona Steena-Andersena. W latach 2009–2014 odbył studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Krzysztofa Meyera, którą ukończył z wyróżnieniem, otrzymując tytuł magistra sztuki. Po ukończeniu studiów doktoranckich pod kierunkiem Marka Chołoniewskiego w roku 2018 otrzymał stopień doktora sztuki. Habilitację obronił w 2022 roku.

    Autor innowacyjnego projektu WIBRAAP, który umożliwia dostęp do muzyki dla osób g/Głuchych, włączając je w proces kreowania i percepcji utworów muzycznych.

    Oprócz działań autonomicznych tworzy muzykę do spektakli teatralnych (m.in. Chinka — TR Warszawa, Koniec Miłości —Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy, Dziki — Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, Harlequin — Komuna Warszawa, Trzynaście sztuk awangardowych — Cricoteka — Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora) oraz filmów (studio FilmLove). Pracuje jako adiunkt w Studiu Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.

  • Fantastica Ensemble to przestrzeń, w której barok spotyka się z niepowtarzalną ekspresją i nowatorskim podejściem. Jesteśmy zespołem o zmiennym składzie, a naszym trzonem są skrzypaczka

    Aleksandra Owczarek i klawesynistka Klaudia Łoboda – artystki, które odważnie sięgają po rzadkie i zapomniane dzieła, nadając im nowe życie. Nie odtwarzamy baroku – my go tworzymy na nowo.

    Fantastica Ensemble to nie tylko zespół – to artystyczna misja. Gramy muzykę, która nie zna granic, odrzuca schematy i na nowo definiuje czym właściwie jest muzyka dawna. Autentyczność,

    ekspresja, nieprzewidywalność – to nasze DNA. W naszych interpretacjach można usłyszeć wszystko, co w sztuce kochamy najbardziej: intensywność, zmysłowość i piękno.

    Jesteśmy laureatkami prestiżowych konkursów – m.in. nagrody specjalnej za najbardziej kreatywną interpretację na XII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Dawnej Maurizio Pratola. Nasza pierwsza płyta zrealizaowana w ramach Stypendium Twórczego Miasta Krakowa na właśnie swoją premierę, a

    druga, nagrana dzięki wydawnictwu Da Vinci Publishing, już wkrótce ujrzy światło dzienne. Naszą misją jest przenosić muzykę dawną poza utarte granice – zarówno te stylistyczne, jak i przestrzenne. Gramy w miejscach, gdzie dźwięk nabiera nowego znaczenia, bo chcemy, by barok rezonował w każdym kontekście – od

    kameralnych sal, po przestrzenie, które wydają się dla niego nietypowe. Aleksandra Owczarek (skrzypce) i Klaudia Łoboda (klawesyn) – dwa różne instrumenty, jeden głos. W muzyce szukamy tego, co autentyczne, co łączy emocje z precyzją, a tradycję z nowoczesnością. To nasza prawda. To nasze emocje. To nasza muzyka.

  • Lucky Lutes Consort to młody, pełen entuzjazmu zespół muzyki dawnej, zrodzony z miłości  do brzmienia instrumentów lutniowych. Tworzą go trzej muzycy, których łączy wspólna pasja  do odkrywania zapomnianych dźwięków renesansu i baroku. Ich interpretacje charakteryzują  się świeżością, historyczną wiernością i artystycznym zapałem, przenosząc słuchaczy w świat  dawnych epok.  

    W skład zespołu wchodzą: 

    Alicja Żądło – lutnia barokowa  

    Absolwentka Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Fryderyka  Chopina w Krakowie w klasie gitary klasycznej mgr Joanny Baran-Nosiadek. Obecnie  studentka IV roku Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie  lutni dr Anny Wiktorii Swobody, gdzie specjalizuje się w grze na lutni barokowej. Wykonuje  repertuar barokowy zarówno solo, jak i w duetach lutniowych. Współpracowała z Baletem  Cracovia Danza oraz występowała na fesƟwalu Misteria Paschalia.  

    Maria Korzeniowska – gitara barokowa, lutnia renesansowa  

    Gitarzystka, lutnistka i pedagog, absolwentka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa  Pendereckiego w Krakowie w klasie gitary klasycznej prof. Michała Nagy oraz Universität für  Musik und darstellende Kunst w Wiedniu pod kierunkiem prof. Alexandra Swete. Laureatka  wielu międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów gitarowych, stypendystka programu  MKiDN „Młoda Polska”, dwukrotnie nagrodzona stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa  Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne. Od 2023 roku, zafascynowana światem  muzyki dawnej, zgłębia jej tajniki w klasie lutni dr Anny Wiktorii Swobody w Akademii  Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. 

    Przemysław Józef Bałka – teorba, śpiew  

    Muzyk, którego edukacja rozpoczęła się w Państwowej Szkole Muzycznej II st.  im. I.J. Paderewskiego w Chełmie w klasie klarnetu. Studiował prowadzenie zespołów  wokalnych oraz śpiew solowy na Akademii Muzycznej w Krakowie. Doskonalił się podczas  kursów mistrzowskich z wybitnymi pedagogami, takimi jak R. Karczykowski, T. Heyer,  P. Pöppel, J. van Elsaker i A. Budzińska-BeneƩ. Od czasów studenckich związany z Operą  Krakowską jako artysta chóru i solista, współpracował także z Chórem Filharmonii  Krakowskiej, Chórem Polskiego Radia oraz Capellą Cracoviensis. Specjalizuje się  w wykonawstwie muzyki dawnej i współczesnej, występując zarówno solowo, jak  i kameralnie. W 2023 roku ukończył studia na kierunku gra na lutni w klasie dr Anny Wiktorii  Swobody na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie  

    Lucky Lutes Consort to połączenie historycznej świadomości i pasji do muzyki minionych  epok. Ich interpretacje przywracają do życia brzmienia sprzed wieków, oferując słuchaczom  wyjątkową podróż w czasie – pełną wyrazistego dialogu i piękna zaklętego w dźwiękach  instrumentów lutniowych. 

  • Jestem skrzypaczką, która nie boi się sięgać po to, co niezwykłe. Specjalizuję się w muzyce dawnej oraz historycznym wykonawstwie. Swoją twórczość traktuję jako połączenie pasji, wiedzy i artystycznej misji, która polega na przywracaniu dawnych brzmień współczesnym słuchaczom. Jestem przekonana, że muzyka dawna, odtworzona z dbałością o historyczne detale, może być niezwykle emocjonująca i aktualna w dzisiejszych czasach.

    Na scenie muzycznej działam jako solistka, kameralistka i członkini renomowanych zespołów, zdobywając uznanie zarówno w Polsce, jak i za granicą. Moja działalność obejmuje występy na prestiżowych festiwalach, nagrania płytowe oraz projekty edukacyjne, które promują polskie dziedzictwo kulturowe.

    W swojej pracy stawiam na autentyczność brzmienia, eksplorację repertuaru oraz innowacyjne podejście do interpretacji. Każdy projekt artystyczny traktuję jako szansę na poszerzanie granic muzyki dawnej oraz budowanie mostów między tradycją a współczesnością.

    Muzyka klasyczna to dla mnie coś znacznie więcej niż dźwięki – to narzędzie o ogromnym potencjale, które potrafi kształtować emocjonalność, wrażliwość i rozwój każdego człowieka. Jej uniwersalny język przemawia do ludzi niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania czy doświadczeń życiowych. Moim celem jest łączenie muzyki z innymi formami sztuki, tworzenie projektów, które inspirują i otwierają na nowe doznania. Chcę udowodnić, że muzyka klasyczna nie jest elitarna ani nudna – wręcz przeciwnie, może być głęboko poruszająca i dostępna dla każdego, kto tylko zdecyduje się jej doświadczyć.

    W swojej działalności kładę szczególny nacisk na docieranie do ludzi, którzy nie są na co dzień związani z muzyką klasyczną. Moją misją jest dzielenie się emocjami i wzbudzanie empatii – wartości, które w dzisiejszym, pełnym brutalności świecie są bardziej potrzebne niż kiedykolwiek. Wierzę, że muzyka może być formą terapii – pozwala dotknąć najgłębszych emocji, oswajać je i przekuwać w siłę. Dzięki moim projektom mam nadzieję, że ludzie staną się bardziej otwarci na swoje uczucia, a muzyka klasyczna stanie się dla nich przestrzenią, która nie tylko wzrusza, ale także leczy i wzbogaca.

  • Polski dziennikarz radiowy i telewizyjny, filmoznawca, prezenter i były rzecznik prasowy telewizji TVN.

    Studiował filmoznawstwo. W 1990 podjął pracę jako reporter w dziale informacji radia RMF FM, później prowadził w rozgłośni swój pierwszy program o tematyce filmowej, Świat filmu według Andrzeja Sołtysika.

    Po pracy w radiu trafił do TVP Kraków, gdzie zajmował się magazynem filmowym Tylko dla orłów. Później był prezenterem programu Telepuzzle w telewizji Polsat.

    Jesienią 1997 rozpoczął pracę w TVN, nowo powstającej telewizji Mariusza Waltera. Zadebiutował na wizji 9 października 1997, sześć dni po uruchomieniu stacji. Popularność przyniosło mu współprowadzenie (z Martyną Wojciechowską) drugiej i trzeciej edycji programu Big Brother. Był również gospodarzem programu Jak łyse konie w TVN i Multikino w TVN24. W latach 2002–2007 był rzecznikiem prasowym Grupy TVN. Od września 2007 do grudnia 2012 i od września 2016 do czerwca 2023 współprowadził wybrane wydania programu Dzień dobry TVN. Poza tym prowadził program Bagaż osobisty (2014) w TTV i Andrzej Sołtysik przedstawia (2015–2023) w TVN Fabuła. Od września 2017 do czerwca 2024 prowadził audycje As w kinie i O tym się movie w Meloradiu. Od stycznia 2024 przeprowadza wywiady w ramach cyklu Gwiazdy Sołtysika w serwisie internetowym Świat Gwiazd, a w marcu 2024 dołączył do Telewizji Polskiej, dla której współprowadzi program Dobrego dnia oraz prowadzi program Filmowe spotkania w TVP3 Warszawa.

  • Od 25 lat projektantka z wielkim sukcesem prezentuje swoje kolekcje w Polsce, jak również za granicą. Gosia Baczyńska była pierwszą polską projektantką zaproszoną przez Francuską Federację Mody do prezentacji swoich kolekcji podczas pokazów prêt-à-porter w trakcie oficjalnego kalendarza Paris Fashion Week.

    Gosia spełnia marzenia kobiet i urzeczywistnia je w swoich projektach. Spektakularne kreacje Gosi Baczyńskiej zachwycają na wybiegu, ale są również do noszenia na co dzień. Kobiety w kreacjach Gosi Baczyńskiej są zmysłowe, olśniewające i niezwykle kobiece.